• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Låna 450 000

M

Marran82

Gäst
Poäng: 0
Jag och min sambo planerar att samla en massa mindre lån och krediter tillsammans i ett stort lån på 450 000 kr. Jag funderar dock över vart man bör vända sig? De flesta banker har 350 000-400 000 kr som maxbelopp och därför vet jag inte om en låneförmedlare skulle göra någon nytta? Ingen av oss har superbra kreditbetyg (ena 3 och andra 15), men ingen har betalningsanmärkningar, båda har fast jobb och tillsammans har vi en årsinkomst på ca 800 000.

Vad tror ni? Låneförmedlare (isf vilken, med flest banker som kan erbjuda detta belopp) eller Bank Norwegian direkt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
M

Marran82

Gäst
Poäng: 0
Jag och min sambo planerar att samla en massa mindre lån och krediter tillsammans i ett stort lån på 450 000 kr. Jag funderar dock över vart man bör vända sig? De flesta banker har 350 000-400 000 kr som maxbelopp och därför vet jag inte om en låneförmedlare skulle göra någon nytta? Ingen av oss har superbra kreditbetyg (ena 3 och andra 15), men ingen har betalningsanmärkningar, båda har fast jobb och tillsammans har vi en årsinkomst på ca 800 000.

Vad tror ni? Låneförmedlare (isf vilken, med flest banker som kan erbjuda detta belopp) eller Bank Norwegian direkt?

Följdfråga...
Vi har 270 000 som syns på uc och 180 som inte syns. Är det bättre att skriva att vi vill samla 270 000 och låna upp 180 000 (och lösa de utan uc på egen hand) eller att allt ska lösas, 450 000? Är rädd att de nekar i efterhand när de ser att mycket av det som ska lösas inte syns på uc...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp